سامسونگ سال گذشته نزدیک به ۱۰ میلیون گوشی تاشو را روانه بازار کرد

سامسونگ سال گذشته نزدیک به ۱۰ میلیون گوشی تاشو را روانه بازار کرد

سامسونگ خود را برای رویداد گلکسی آنپکد ۱۹ مرداد (۱۰ آگوست) و رونمایی از نسل جدید گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ آماده می‌کند. در آستانه‌ی این رویداد، «TM Roh»، مدیر بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ با انتشار پستی به این رویداد واکنش نشان داد و اعلام کرد که اکنون کاربران بیشتری از گوشی‌های تاشوی سامسونگ استفاده می‌کنند.

Roh در ادامه افزود: «سه سال پیش، گلکسی‌های تاشو، گوشی‌های هوشمند عجیب و غریبی تلقی می‌شدند که خیلی کاربرپسند نبودند. با این حال، خیلی سریع مشخص شد که این طراحی پیشگامانه و انعطاف‌پذیر کاملاً با سبک زندگی مدرن امروزی مطابقت دارد. در نتیجه چیزی که سه سال پیش برای کاربران تازگی داشت، اکنون انتخاب اول میلیون‌ها کاربر محسوب می‌شود.»

Roh در این پست می‌گوید که در سال ۲۰۲۱ این شرکت، تقریباً ۱۰ میلیون گوشی هوشمند تاشو را در سراسر جهان روانه‌ی بازار کرده که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ در حدود ۳۰۰ درصد افزایش داشته است. همچنین به گفته‌ی «راس یانگ»، تحلیلگر معروف دنیای تکنولوژی، سامسونگ کمی اغراق نیز چاشنی آمار و ارقام عرضه به بازار این محصولات کرده است. این تحلیلگر داده‌های خود را در وب‌سایت TheVerge به اشتراک گذاشته که بر اساس آن، سامسونگ حدود ۷.۹ میلیون گوشی تاشو را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار داده است.

تاشوی سامسونگ

این عدد هر چه باشد، تنها بخشی از آمار بازار گوشی‌های هوشمند را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش منتشر شده از IDC سامسونگ در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۷۲ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده است. راس یانگ در ادامه، داده‌هایی را به اشتراک گذاشته که نشان از برتری بی‌چون و چرا سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو دارد.

بر اساس این اطلاعات، سامسونگ در سال ۲۰۲۱ در حدود ۸۷.۸ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند تاشو را از آن خود کرد. این در حالی است که هواوی با در اختیار داشتن ۹.۳ درصد از سهم بازار این گوشی‌ها در رتبه دوم قرار گرفت. سه نفر آخر این لیست سهم بسیار کمی از بازار گوشی‌های هوشمند تاشو داشتند: شیائومی ۲.۴ درصد، رویول ۰.۳ درصد و اوپو ۰.۲ درصد.

این شرکت فناوری کره‌ای که در سال ۲۰۲۱ با عرضه‌ی گوشی‌های تاشوی زد فلیپ و زد فولد توانست بازار این گجت‌های هوشمند را تحت تصرف خود درآورد، علاقمند است تا نسل جدید این گوشی‌ها، روند خوب آن‌ها را ادامه دهد. هواداران و علاقمندان به گوشی‌های هوشمند تاشو همگی منتظر معرفی نسل جدید گوشی‌ تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ هستند. کمتر از حدود یک ماه تا رونمایی رسمی از گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ فاصله داریم و این یعنی قرار است در روزهای آتی خبرهای زیادی در مورد این محصولات بشنویم.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از منابع موثق، غول کره‌ای فناوری تولید انبوه قطعات دو گوشی هوشمند تاشوی جدید خود را به‌زودی شروع می‌کند تا بتواند آن‌ها را طبق برنامه‌ریزی خود در تابستان به کاربران معرفی کند. انتظار می‌رود این شرکت تولید انبوه این محصولات را از ماه آینده یا اوایل ژوئیه آغاز کند. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد بیش از ۱۰ میلیون واحد گوشی هوشمند تاشوی را روانه‌ی بازار کند. گفته می‌شود که بخش عمده‌ی این تعداد از گوشی‌های هوشمند تاشو به گلکسی زد فلیپ که محبوبیت بیشتری دارد، تعلق پیدا می‌کند. بدین ترتیب سامسونگ تقسیم‌بندی عرضه‌ی ۷۰ درصدی به ۳۰ درصدی را برای گلکسی زد فلیپ ۴ در نظر خواهد گرفت.

تاشوی سامسونگ

گفته می‌شود که گلکسی زد فولد ۴ به عنوان پرچم‌دار جدید تاشوی سامسونگ، از پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده‌ بهره ‌می‌برد. تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه‌ی قدرتمندتر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ روانه‌ی بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست جدید به جای فرآیند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ، به کمک فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید شده است.

ظاهراً گلکسی زد فولد ۴ از یک نمایشگر ۷.۶ اینچی اصلی و یک نمایشگر ۶.۳ اینچی بیرونی بهره خواهد برد. گفته می‌شود نسبت ابعاد این دو نمایشگر اندکی تغییر یافته و از سوی دیگر باید به شایعات مربوط به کاهش نسبی چین‌خوردگی نمایشگر هم اشاره کنیم. منبع تغذیه‌ی این گوشی تاشوی جدید را نیز یک باتری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد